Alla inlägg under februari 2012

Av blessingsrehab - 29 februari 2012 09:48

När migrän och frossavärk sätter igång bara så där out of the blue! Det är så hemskt , usch så hemskt och det gör så ont, så ont. Ni som har fibromyalgi kan känna igen er. 

Man tror man skall frysa ihäl där under 3 täcken, fullt påklädd, att hacka tänder är heller inget trevligt..


Man får tvinga sig upp och leta reda på medicament och ta det snabbt som attan.

Det är då man önskar att man haft en Hubot som skulle kunna stoppa om en när man ligger där och huttrar .

Och i samma veva hör jag hunden spy  nästan vid örat på mig, jag vet vad han gjort. Han hade tjuvkäkat på kattens mat :), det tål inte den där lille kinses mage se.

Jag brydde mig inte då, jag var bara inriktad på att lugna kramperna och få somna om.

Till slut så lugnade det hela ner sig och jag gick in i dvalan igen..


Hade en telefontid mitt i eländet med..

Bilda får vänta tills nästa vecka "snyft"


Vaknade att jag badade i svett..Jo så är det för en klimaterikäring. Där går värmen av och på hela tiden utan att en enda reparatör kan hitta felen. Dag ut och dag in. Månad efter månad.

Men nu är jag i alla fall nästan människa igen och får hålla mig lugn idag..

Det har helt enkelt blivit för mycket för mig de sista två veckorna..



Kinesen möter okänd katt för honom hos storson!

Kolla vilket kroppsspråk hehe.

Nej det hände inget, de är snälla båda två. Men ser kinesen Katt Okänd ute och jag inte lyckas se det i tid. Då blir det racet alltså.

Det är bara jaga som han vill. Sen lommar han tillbaka eftersom han vet att gjort fel :)


Thanks for reading, Bless You   

Av blessingsrehab - 28 februari 2012 12:58


Idag har jag sovit ut..Satt uppe till över 3 inatt och sydde..Men ögena gick i körs så det dags o nana.

Idag när jag kommer in här och ser att ingenvar hälsade på mig igår, då blev jag lite lessen....

Jag saknade er. Man e van sina få vänner på bloggen.


Men det hade jag inte fog för alls hahaha. Det var jag som i hasten, lyckades skicka iväg bloggen med protection för kommentarer..

Och när jag fattade deeet, ja det tog sin lilla tid *ler*



Tack för att ni tycker det är såpass intressant att komma in till mig och lägga en kommentar på vägen ut...

Kära bloooggggers Bless you All...


Snön och slask är borta från igår..Idag lyser sola över Karlstad igen :)

Bild Nr 3 är färdig

Klicka för större bild.

   

och jag har  börjat på sista bilden Nr 4

 


Tack goingar nu skall jag mingla runt lite och se vad ni har för er *ler*




Djupt i mitt hjärta bor en glädje <3<3



 


Av blessingsrehab - 27 februari 2012 10:08


Jo, ni läste rätt vi.

Jag skall ha med lilla sprattelgumman idag.

Hon är oxå intresserad av skapande men har aldrig med varit i lokalen.

Och eftersom det är sportlov passar det utmärkt att ta med henne idag.

Det finns säkert nôtt rolitt som hô kan sôssle mä.


                                     


Go måndag Blessing Blooggers

Av blessingsrehab - 26 februari 2012 10:57


Ja o lilltösa var tvungna att andas lite utanförsväder..

Vi kom sent så det var inte så mycket folk och det blev jag väldigt lycklig för.

Vi gjorde några fynd blandannat dessa fyra dukar för 15 kr.

Jag kunde absolut inte motstå dessa ljuvliga blommor och svanar som påminner mig om min barndom.

Det såg man ofta hemma hos damer , med speglar i mitten med en glasvas el nögen miniatyr av glas i mitten.

Är det någon som kommer ihåg?

Jag tänkte jag skulle stärka dess i något socker lag.

Duken med blommorna kommer att få sin  plats i köket..Eftersom jag inte har råd att köpa färska blommor så ofta så är bli den så fin med sina läckra blomfärger..

Svanarna vet jag inte riktig vad jag skall göra med hahaha..men de kan nog få en plats på balkongen där brukar det vara lite blandad kompott när värmen kommer..

Ja, just det kanske vore roligt att se vad jag talar om, glömde jämt att lägga upp bilderna ju. :)


 

 

   


**************************************************
**


I det ögonblick du vänder dig bort från dig själv

och tar emot hans närhet

blir du förenad med honom

som en gren i ett träd..

(Ylva Eggerhorn)


Blessings önskar er en Fridfull dag....<3



Av blessingsrehab - 25 februari 2012 11:04


Solen skiner, men det blåser i träa...

Katten och hunden har varit ute och nu vill de plötsligt vara i knät på mig båda två :)..

Kinesen har paxat knät och knött ner sig så att Doris inte har en chans haha...

Just nu  går hon här fram och tillbaka över tangentbordet och rör sig elegant som en katt skall...

Jag vet jag vad hon vill! Jag vet vad han vill....De vill ha mat!

Och jag bara sätter mig här och dissar dessa ljuvliga liv för er skull *ler*

Okej jag får väl ge mig mig då....Jag blir en lydig matte och går och matar oss alla.


Önskar er en fin Lördag.


Hunden på bilden heter Herman Kaos och bor i Norge..Ägaren är en norsk vän till mig ;)

 


Blessings Blooggers   

Av blessingsrehab - 24 februari 2012 10:02

Bild Nr 2 är färdig.

 

Klicka för förstoring

   

 

Bild Nr 3 på gång..

 



Idag skall jag hämta en fotölj som kommer att passa alldeles utmärkt här hemma...

Vilken kap att köpa en fotölj för 400-500 när den kostar 3500 alldeles ny..

Blocket är som bäst när man verkligen hittar kapet...;)

När du trycket ryggstödet bakåt åker ett fotstöd fram..Och genast har du en vilostol..

Perfekt för en snigel hihi..


 

Jag är skinnad i plånboka, men tillfället lär inte komma igen.


Blessing Blooggers   




Av blessingsrehab - 23 februari 2012 11:45


Idag är det ingen ide att skriva um nôe annat än en ny kungababy som har sett dagens ljus..*ler*

Överallt där jag har mina länkar så är det stort tjohej om den nyfödda...


Grattis till prinsen och prinsessan ....NU börjar vuxenlivet hehe..


                                              


Annars är det jättefint väder utanför och jag kanske orkar ta en längre promenad senare.

Vi får se..


Bless ya all....

Av blessingsrehab - 22 februari 2012 10:51


Ett litet samtal till moster "alltså jag" kan göra en så glad..

Tack lilla hjärtat du är så go..Pöss.

 

                                 


Blessings ;) <3 <3 <3

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards