Alla inlägg under juni 2013

Av blessingsrehab - 16 juni 2013 13:37


Ja de var förr det :)

Jag kommer ihåg när jag var mindre och lite större hur man såg fram till att gå till folkets park och spela på stjärnhjulen som var gjorda i trä med spik runt om. Hur man lade 25 el femtio öre på ett nr och hoppades att man skulle vinna högsta vinsten. En fin docka el choklad. Ofta fick man gå därifrån med INGENTINg!


Men det gjorde ingenting. Man kommer ihåg ljudet av när hjulet snurrade och sakta men säkert stannade på ett nr som inte var sitt eget :)...Båsen som man gick till var små bodar i trä. Det luktade fest och musiken hördes från dansbanan.

Vi kastade bollar på uppställda konservburkar i pyramid och trodde vi var pricksäkra ;)

Det var kul, man fick köpa dricka i 33cl flaskor med sugrör. Det räckte länge.

Man sprang omkring med ett barns, senare tonårsglädje och spanade på folk. Ibland kunde man se kärlekspar bakom träden sno en kyss el två innan de sprang vidare..



Nu är det festivaler mest som ungdomar åker till. Och de som vill dansa på folkparker åker långväga tex Malung el Ålandsresor :)


Jag är inget dansbandsfan..Men är uppvuxen med camping och den sortens underhållning. Det var mysigt och svenskt för den delen...


Min musiksmak sträcker sig nu vida runt i världen..Och ute o dansar gör jag inte heller. Men hemma där är en annan femma. Vardagsrummet är flitigt använt när det kommer goa låtar..

Att ta en sväng om med dig själv eller mina töser är det roligaste som finns *ler*


Jag vill önska alla mina bloggarvänner en fin midsommar så småningom. Vi åker till Gbg för en gångs skull och  mamsen min blev jätteglad..


 


Blessings Blooggers     



Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards