Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Ännu ett ungt liv är släckt...

Av blessingsrehab - 8 september 2011 12:30


Vila i frid Stefan Liv..

Jag har haft fjärilar i magen många gånger när du stått i "kassen",fienden kommer och skall göra mål. Men hur ofta har du inte lyckats fånga pucken!!!! :)

Stjärna på jorden.

Nu, en vacker tindrande Stjärna på himlavalvet..Blessings till familjen..


            



Ångest = Anxiety

Det här är bra tankar om att vi är lika olika varandra till utseendet som vi är inombords vi människor.

Den ene tål mer än den andre. Trots att man kan vara utsatt för samma diagnosställda psykiska ohälsa.

Därför skall vi vara snälla och inte dömma dem som är skörare .

Vi har olika långa tider för rehabilitering.

En självklarhelt vore, att alla fick chans till att få den tid som behövde.



Often, anxiety takes root because a person’s external character is incompatible with his or her inner self.

 

The anxiety may dwell upon other issues and obsessions—but none of these are the true underlying cause.


Most souls can tolerate a few inconsistencies.
But others are sensitive to every nuance.
As soon as some aspect of their lifestyle is not attuned to the purity of the essential self, the entire person is thrown off balance.
    
(Klicka här)
Ps! ta gärna eng.lex till hjälp om det är svår ord. Det är värt att göra :)
 
 
 
Blessing önskar er allt gött...
 
 

 
 
Gerd

Gerd

8 september 2011 16:05

Gött tebaka! Snälla goa Bless! Livet är såsom det är, de e bar å åk..... kram.

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

8 september 2011 16:06

Usch, mina tankar går till de anhöriga.... Ena dagen finns vi och nästa kan vi vara borta.... Kram kram!

http://andestyrka.blogspot.com

 
Bling

Bling

8 september 2011 19:02

Jättetragiskt och inte äldre än 30 år :( läste nyss om att han gifte sig i somras. Barnen var väl inte så gamla heller.
Nä man vet inget om hur länge man får vara med
Alla har olika sätt att hantera saker som är svåra, så visst är det viktigt att respektera det.
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Simona

Simona

8 september 2011 19:23

Det är tragiskt att Stefan och alla de andra som var med i planet omkom förutom en av dem då.
Man ska inte döma någon som är svagare... Vi är så olika precis som du skriver å vi alla behöver olika hjälpmedel tid och återhämtning. Håller med om att sådant kunde respekteras mera och hanteras bättre än vad som görs.

http://pagottochont.blogspot.com

 
paloma

paloma

9 september 2011 10:58

Ja det var en hemsk olycka! Minns på 80 talet man var livrädd att åka med de ryska bolagen redan då!Typ Aero flot!
R.I.P Alla ombord!
Kram och trevlig fredag!

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

9 september 2011 10:59

Hallå!!
Vet du? idag hände ett under här fniss... ;)
Jag har lagt in dej på min länksida!!
-jasså? inte förens nu säger du då! :/
Jag har provat & provat vet inte hur länge, men det har alldrig gått, suck suck...
Men så idag tänkte jag, när andra har din länk, varför finns sidan inte när jag lägger in den?
tror nästan det spökar fniss...
Nu tänkte jag INTE! ge mej, försökte igen & igen & igen & igen, fattade inget, för sidan fanns inte... suck igen...
Men så såg jag till slut, att den heter Blessing"S" .. det lilla sketna S:et har jag hela tiden glömt!!! ha ha ha... -va? -tänk så ett S kan ställa till det här i livet! ha ha ha :)))
Men nu finns du på länk hos mej, & jag kan äntligen kolla in till dej enkelt & inte leta efter dej hos andra ;) he he..
Kram & fin fredag!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

eva

9 september 2011 11:06

Ja ett tungt besked för fam och vänner. Livet kan ta slut fort.

Trevlig helg. Var rädd om dig kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Ovido - Quiz & Flashcards