Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

Howe to knit lefthanden?????

Av blessingsrehab - 8 oktober 2011 11:34


Mina vänner solen skiner i Göteborg och jag sitter i ett underbart fint kök och skriver några rader.

Jag är så väl omhändertagen av min systers familj..Ungarna är bara underbara..


Nu till överskriften då da!

Systerdotter vill lära sig sticka och är vänsterhänt hahaha vojne vojne..Det blev en hel del tjöt och frustration tills vi nu har fattat att det här behöver båda hjälp med.

och vad gör man inte i denna tidsålder? Jo man söker på Youtube, thank you thank you..;)


Så nu får jag lära mig först hur man stickar vänsterhänt och min hjärna är ju inställd på rutiner och gamla vanor så detta skall banne mig bli en utmaning :)...


Rappaport från Göteborg idag.


Over and out...


Blessings!

 
 
Gerd

Gerd

8 oktober 2011 12:31

Roligt inslag!
Vänsterhänthet, ja. Min pappa var vänsterhänt, han jobbade med v hand och skrev med h. Så gäller även min Pusselbit. Men sticka med v hänthet? Aldrig tänkt tanken.
En gång i tiden försökte jag mig på att skriva spegelvänt, alltså med båda händerna från samma startläge. Kul.
Ha det bäst, i fina familjen! Kram Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

8 oktober 2011 12:40

Jag är själv vänsterhänt, men på min tid fanns inte youtube, och mamma klarade inte av att spegelvända stickningen för att lära mig, så jag stickar som en högerhänt. Och det är antagligen förklaringen till att jag får sådan värk i höger axel när jag stickar.
Orkidétips: Jo, orkidéer ska alltid ha genomskinliga krukor - även ytterkrukan! Och de ska inte ha vanlig jord utan speciell orkidéjord. Man ska inte vattna dem som vanligt, utan de ska ha vattenbad. Man sänker ner hela krukan i vattenbadet så att den får vatten både ovanifrån och underifrån, och så håller man den där en stund. Sen låter man det rinna av innan man sätter ner den i ytterkrukan igen. Gör det inte för ofta bara, för de tål bättre att torka ut än vad de tål att få för mycket vatten. Lycka till!
Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

8 oktober 2011 12:47

Lycka till med uppgiften :-) Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
paloma

paloma

8 oktober 2011 13:18

Är du i Göteborg? Har ett par 3 inflyttande kusiner där! Jag är med vänster hänt! Ha en skön dag i götet! KRAM

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

8 oktober 2011 14:25

Det lär nog gå bra i slutändan att sticka vänsterhänt... Är oxå vänsterhänt :)) Lördagskram

http://pagottochont.blogspot.com

 
optimist

optimist

9 oktober 2011 11:31

Ojdå, det har jag inte ens tänkt på, men det är klart att det måste bli "bakvänt". Min förra man var vänsterhänt men han blev tvungen i skolan att lära sig skriva med höger, så han kunde både ock.
Lycka till, det klarar du säkert galant.
Kram.

http://optimist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards