Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Fin himmel i dag med :)

Av blessingsrehab - 11 januari 2012 10:15


Mitt älskade Bilda får klara sig utan mig idag.

Det gååååår bara inte..Saknar kraften.


Det blir dag 4 att vila..Men så tråkigt att missa fina dagar..

Jag hoppas att provsvaren kommer från fru doktor snart. Skall bli intressant att veta vad som är på G i min kropp..


Vänner jag har i alla fall köpt mig en flaska Blutsaft för att få ordning på järnet.

Järntabletter gör mig illamående och varje gång jag varit gravid har mina järnvärdet sjunkit som en ankare i sjön.

Och en liten sup med saften varje dag, det har hjälp fint alla gångerna.

Synd bara att det inte betraktas som läkemedel de tar ganska bra betalt för en liten flaska som räcker 1 vecka...

De flesta vet att det är bra för kroppen och läkarna rekomenderar detta till oss som inte tål järntabletter.


Where ever I go You follow....=Vart än jag går så följer du mig.

 


En dators inflytande

                  räcker inte längre än dess sladd..(okänd)




Må väl Blooggers <3




 
 
Piedra

Piedra

11 januari 2012 11:33

Jag blev också rekommenderad hälsokostens järnpreparat istället för järntabletter. Men Blutsaft innehåller gluten, så jag fick köpa ett annat preparat istället, Järnboost, som är billigare tror jag. Det tar man som en 10-dagars kur. Men inte hjälper järnet mot min trötthet heller. Har sovit hyfsat under jullovet men är trött som en zombie ändå. Tuppade av i sängen imorse direkt efter att Junior gått till skolan och sov till telefonen väckte mig två timmar senare. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

11 januari 2012 11:38

Hoppas du snart skall bli piggare för jag antar att du inte är gravid? :-) he he... Kram ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Bling

Bling

11 januari 2012 12:37

Järn är viktigt för krôppen ;)tråkig..med priset..det skulle ju finnas nån rabatt för dom som inte tål vanliga järntabletter när läkarna rekommenderar saften.
Krya på dej
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
simona

simona

11 januari 2012 13:16

Jag måste äta järntabletter då jag har lätt att få anemi... Jag mår i alla fall inte illa av tabletterna som jag tar. Kram

http://pagottochont.blogspot.com

 
Geddfish

Geddfish

11 januari 2012 13:57

Oh, ja... så gärna man vill må bra!
Men ibland råder man inte själv över krafterna.
Här svajar det. Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
paloma

paloma

12 januari 2012 09:42

Vad fin han är vovven! Ja jag brukar med få järnproblem under gravidtet! Jag har en tendens att stupa i backen titt som tätt! lite små jobbigt.-.men det är bara under gravidteten! Hoppas du snart mår bättre och att blut saften hjälper! kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Måna

12 januari 2012 10:26

D-vitamin balanserar många saker i vår kropp. Den hjälpte mig att hitta orken. Krya KraMen

 
optimist

optimist

12 januari 2012 11:12

Vilket sött garnnystan du visar idag.
Järntabletter tål inte jag heller, beroende på vad vet jag ej. Hoppas att det rättar till sig för dig. Tröttheten kommer som ett brev på posten då kroppen har för lite järn.
Kram och krya på dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Ovido - Quiz & Flashcards