Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Jag är arg..

Av blessingsrehab - 29 mars 2012 10:16


Jag tänker sticka långbitar och vara civilt olydig genom att sy fast detta på allmänn plats..tex träd, parksöffor, lyktstolpar...... You name it.


Igår kom jag till bilda och fick beskedet att det inte finns något avtal med komunen längre.

Jag visste sedan tidigare att tiden löpte ut vi månads-skiftet men jag har inte hört något från min handledare så jag tänkte att hon hör väl av sig i tid om det inte skulle bli någon fortsättning.


Men icke, dan innan ringer hon och vill att vi skall träffas och att vi skulle gå igenom läkarintyg med bedömning.

Personalen var inte förberedd heller och det var alltså min sista dag igår...

Avlsutar man på det sättet?

Jag tänkte på hur viktigt det var när jag skulle börja..Studiebesök, känna mig för..Täta möten för att allt skulle kännas bra...


Hahahahahahaha det måste vara ett Påska skämt!


Jag har i alla fall sagt vad jag tycker och tänker. Jag är kränkt.

Jag tänker inte gå någon annan stans Jag vet att de kan tvinga mig. Men jag tänker låta bli..Jag vägrar.

Jag blir min egen lägenhetsockupant..Nerdragna persienner och neonrosa postit lappar på glasrutan om Arbetslinjen som leder till Ättestupan.


Varför skulle jag det, gå någon annan stans? När det fungerar..


Ps! Jag frågade vad hon hade tänkt för min rehabilitering nu då.. Ääähhhhmmja..Jag tänker inte föreslå det när jag nu hör vad du säger, men studiebesök...

STUDIEBESÖK!!!!!! Gaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhaaaaa..


Nej tack, jag tänker stanna hemma och stänga dörren om mig. För där känner jag mig i alla fall trygg.

Jag är så arg på denna ARBETSLINJE med så kallad rehabilitering som får folk att må sämre än sämst.

Tänk er själva . Du har i samråd med komun och handläggar jobbat upp en bra sysselsättning i ett år..Jag mår bättre och kan se framåt alltså genom att jag mår bättre så kostar jag mindre i drift.

Och jag kan kanske komma tillbaka till någon lämplig sysselsättning mycket tidigare så småningom...


Nej rakt ner i spypåsen skall man fara.....


Mina goa vänner på Bilda är goa. Vi kanske kan sno ihop en cirkel så att jag kan komma en dag i veckan..


Men jag har i all fall bett om fortsättning. Men då skall det till en upphandling..Mmmm det kan ta lång tid. Inget får kosta...


Ärligt talat Jag spyr på människofientligheten från regeringens håll....



Jag finns, Jag kan,  Jag vill Om Jag ges tid.



  


The Lord is my shepard   


Blessings raringar...♥♥






 
 
Bling

Bling

29 mars 2012 11:31

Jag förstår dej och din ilska för jag blir lika för...d på hur människor hanteras och jag förstår inte varför dom stjälper människor som också börjat trivas och det går åt rätt håll ????????
Fy farao så ynklig den här ...linjen är ..och någon arb.linje är det då definitivt inte. Människor som bryts ner istället för att byggas upp. Håller tummar för att något positivt kommer frampå ♥
Stor Kram

http://savebling.blogspot.se

 
GeddFish

GeddFish

29 mars 2012 11:37

Jag är så långt från arbetslivet som jag kan vara och det är jag evigt tacksam över, även om jag inte hade problem utan slutade med flaggan i topp, så vet jag inte hur den flaggan hade varit idag, om jag varit i dom yngre åren, med all min eländighet nu!

Men, det ska du veta, jag FÖRSTÅR dig, det gör jag, för jag har pratat / jobbat med människor.

Vräk ur dig din ilska, det gör gott även om det gör ont!

Varm kram ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

29 mars 2012 13:59

Nej, det var det värsta jag har hört!!! Nu blir jag riktigt arg och ledsen för din skull. Bilda som varit så himla bra för dig, och så avsluta på det här ruttna sättet. Jag förstår verkligen att du tänker vägra. Varför ska man gå med på att göra saker man mår sämre av, när det finns saker som kan få en på rätt köl. Och det måste få ta tid. Ska man tvingas köra fullständigt slut på sig själv? Och var hamnar man då? Ja, nästa steg är väl att de inför utrotningsläger... Men om det inte blir mer Bilda nu, så försök köra en kamratcirkel med dina vänner från Bilda, så att du i alla fall kommer ut på något trevligt. Aj aj aj, det gör ont ända hit, ska du veta.
Var i symaskinen ska man droppa oljan? Jag har en inte susning.
Sänder mina allra varmaste tankar och kramar till dig! Du vet var jag finns om du behöver lassa av dig mer. ♥♥♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
optimist

optimist

29 mars 2012 17:10

Otroligt hur de kan göra. Förstår att du är arg och ledsen. Nu då det var något som du trivdes med och det gick framåt.
Det är svårt att förstå detta, hur de tänker, om de nu tänker på människors bästa.
Jag lider med dig. Är förvissad om att du får ork och kraft att klara av situationen.
Varm kram

http://optimist.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

29 mars 2012 17:19

Jag hoppas du får fortsätta en termin till. Det är så sorgligt att människor skickas till ett ställe som de börjar trivas, kanske återfår de lite av sitt gamla jag och vips så skall dörren stängas och personen får återgå till INGENTING!!!!! Förstår dig blessen.... Hoppas kommunen öppnar pengabössan för dig. Kram en stor en ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Simona

Simona

29 mars 2012 20:30

Är du på stickhumör och vill sticka mycket så finns det några damer som ska slå rekord i att sticka 1 - milahalsduken . blogg.vk.se/vellasstickblogg Efter rekordet kommer de att göra filtar av det som har stickats och donera/skicka till barnhemmet i Ladva i Ryssland. vem som vill får hjälpa till och sticka å sen skicka till dem. Inte alls förvånad över hur det har blivit som exempelvis för Bilda. Det är precis såhär det är i Sverige...
Kram ♥♥♥

http://pågottochont:blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards