Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Nu!

Av blessingsrehab - 20 juli 2012 07:00

Skall de ske. I Presens almost always.

Impulsiviteten är ibland 100% Eller noll koncentration.

Man växer inte ifrån Adhd. Man lär sig handskas med livet med mycket social-träning och x-tra stöd i sin omgivning.

ADHD är inget skällsord det är en verklighet för många människor. Och de som är födda med detta funktionshinder behöver stöd och förståelse.

Helst skall detta uppmärksammas i tidig ålder. Annars kan det gå illa. Mycket illa.

Jag är tacksam för att mina pojkar som nu nått vuxen ålder ännu lever och kämpar på. Men det är en kamp för var dag och var ny utmaning.

Livet är ständigt i förändring och förändring är inte så lätt för folk med NPF.

De ser världen med andra ögon och klarar inte av de vanliga vardagsbestyren som vi uträttar organiserat dagarna igenom.

Det syns inte utanpå.

Om du blir arg på någon eller irriterar dig på en unge som är hyperaktiv eller stökig ber jag dig inte använda ordet Dampbarn över dennes huvud osv.

Alla har inte adhd som är hyperaktiva och de vore orättvist mot dom att höra något som inte är sant. Eller så kan någon som verkligen fått en diagnos bli ännu mer utanför och stämplad.


Det spelar ingen roll vilken diagnos vi än har i den här världen. Vi bör respektera varandra för den unika varelse vi är födda till.

Och hjälpas åt att vara goda samhällsmedborgare.♥



 


Blessings Gaijs

 
 
Piedra

Piedra

20 juli 2012 10:36

Du skriver så sant, min vän! Jag förstår inte varför människor har så svårt att respektera varandra som individer. Vi är ALLA olika, och jag tycker inte att det kommer an på någon att kritisera någon annan. "Må den som är utan skuld kasta första stenen..." De som ger sig på andra är minsann väldigt långt från perfekta själva. Ja, det är verkligen en utmaning att vara förälder till barn med NPF, och en stor beståndsdel i den utmaningen är omvärldens reaktioner på ens barn. StorKram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

20 juli 2012 13:21

Alla människor och (djur) är lika mycket värda oavsett diagnoser, ras religion, kön sexuallitet! nu skall jag ut och stava!I solen;) kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Simona

21 juli 2012 09:45

Man skulle ju önska att alla människor vore lika mycket värde. Människor är duktiga på att "säga" att Alla är lika mycket värda, men när det kommer till kritan så visar det ju allt som oftast att många människor inte tycker så. Folk tisslar å tasslar, mobbar, går bakom ryggen, är elaka, vänder ryggen till om hjälp hade behövts osv Och det bara för att en människa kanske är udda å inte passar in i dennes världsbild av hur en människa ska vara.... Så summan av kardemumman så är inte alla människor lika mycket värda för då skulle ingen behöva vara utanför, bli hånad,mobbad osv... Dagens verklighet! Kram ♥♥♥♥

 
sara

sara

23 juli 2012 09:45

Väldigt bra text!!!

http://omadhdlivet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards