Direktlänk till inlägg 1 november 2011

En snigels tankar...

Av blessingsrehab - 1 november 2011 10:38


Nu är rälningarna betalda och jag bara är så ledsen över att det inte finns tillräckligt kvar för att unna sig något x-tra i familjen.

Idag är jag faktiskt mer känslig än vanligt över att alltid få strama åt ekonomin.

Jo. visst är jag tacksam för alla bekvämligheter som ett i-land erbjuder. Kanske är det sorgen över att ett så rikt land som vi lever i, inte bryr sig om de som verkligen behöver hjälp.

Jag klarar mig alltid på något sätt, det har jag alltid gjort, men.........

Visst är det märkligt att vi inte kan erbjuda sjukvård, arbete, omsorg till alla.

Jag anser att alla är lika värda.

Jag anser att alla kan bidra med något efter förmåga.

Och inte som det är nu, jaga skiten på redan levande döda.


Jag tänkte på en sak som verkligen har förändrat sig genom att ambulanserna är upphandlade inom olika företag och inte knutna till landstinget eller räddningtjänsten som förut.

Det är ju rena lotterivinsten om du får hjälp eller inte. Och då undrar jag är det verkligen kompetent personal som sitter och bedömmer om en människa skall få en ambulans eller inte.

Jag vill inte ha ett litet USA där du så småningom måste ha en försäkring för att få bäst hjälp inom omsorg och vård.

Jag vill ha bra vård även om jag inte är rik.

Cynismen breder ut sig och vad skall du och jag göra för att stoppa den?


Snigel funderar. Men det är väl så när man är drabbad.


Tacksam för att jag dock har hittat meningen med livet.

Jag sätter mitt hopp till Gud. Han överger mig aldrig. Även om alla skulle göra det.

Och skulle jag dö, så kommer jag till ett bättre ställe än det här.


Mina fina minicyklamen..  


 


Blessing Bloggers Bless You All...   

 
 
Geddfish

Geddfish

1 november 2011 12:00

Det är inte alltid lätt att vara optimist, när världen är pessimistisk och inte saker och ting fungerar som de borde...
Nä, hur´nt har de blege?
Sorgligt.
Vi är nog lyckligt lottade här, Pusselbit och jag, trots att vi klagar på värmen, för vi har insett att vi måste röra på fläsket.
Sen, sjukdom, det blundar vi för, för det mesta, då det inte svämmar över.....
Varma kramar till dig idag! ♥ ♥ ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingen bild

eva

1 november 2011 12:48

Ja du!! Man ska prövas i livet. Man får tänka att de finns de som har det värre, om det är en tröst. Fina cyklamen som lyser upp i november mörker,.Styrke kram

 
Kaisa

Kaisa

1 november 2011 13:32

Det är ju rent förskräckligt att man inte får ambulans om man behöver. Eller att vi allt mer lutar åt att den försäkrade får vård först och bäst. Kram på dig ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Bling

Bling

1 november 2011 14:02

Det är samma här med ekonomin..kan hålla med om att det blir trist att aldrig kunna göra något extra. Ser också vad som sker med vården ..ambulans ja :( inte ens det kan man lita på. Tycker att jag får det svårare med att se nyheter, blir ledsen av att se hur trygghetssystemet plockas ner och missköts.
Cyklamen är jättefin blomma, men har fått för mej att de är svårskötta :O iaf. om man är glömsk :D
Kram

http://savebling.blogspot.com

 
Ingen bild

Måna

1 november 2011 15:42

Jag skrev just ett inläggom ekonomi. Det blir mer och mer till de som inte behöver och mindre och mindre till de som verkligen! behöver. KraMen

 
Simona

Simona

2 november 2011 07:24

Jag känner av detta med att vara fattig. Att inte ha kvar nåt och få unna sig någonting. Bara ekonomin gör att man känner sig utpumpad och inte kan slappna av som man skulle vilja. Jag tycker att det är hemskt att Sverige ska bete sig så illa mot oss som redan ligger. Kram

http://pagottochont.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blessingsrehab - 22 juni 2014 13:02


  Skriver lite tafatt några rader för att vänja mig vid att skriva lite bloggeri igen. Hjärtröttheten är nu utredd hos proffsen och det är ju som jag sagt hela tiden. Men ni vet hur det är. Det skall ältas och läsas och skickas hit o dit och sen ...

Av blessingsrehab - 16 juni 2014 11:06

  Jag fick nog helt enkelt bloggtorka och annat som jag glömt av. Men nu känns det roligt att skriva igen. Så jag hoppas att det blir konternuerligt. Lite update då. Lilltösa har börjat på gymnasium och läser till stylist. Jag kommer att lägga ...

Av blessingsrehab - 15 juni 2014 12:40


  Hej alla gamla och förhoppningsvis nya bloggarvänner.   Länge sedan Blessing lade händerna på tangentbordet för att beskriva vardagen och dela livet från den Värmländska "hufvudstaden".   Jag undrar vilka av de gamla kamraterna som är kva...

Av blessingsrehab - 11 augusti 2013 11:40


  Augusti älskade augusti..Ännu bättre september, oktober, november      Vilken sommar vi har haft. Nu måste väl ändå soldyrkarna vara glada? Jo jag har lidit. Och idag ör det 17 grader ute och jag tycker det är skönt. Jag älskar att solen ly...

Av blessingsrehab - 14 juli 2013 14:49


  Och faktiskt så hade jag Gevalia att bjuda på hehe! Stortösa ringde på förmiddagen igår och sa att hon längtade efter mami.Droskföraren är gammal bekant och det var riktigt trevligt.   Lilltösa blev riktigt glad.Hon har börjatsommarjobba in...

Presentation


Hej och välkommen till min rehab-blogg

Memoria

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards